Vége a nyárnak…ami a legtöbbünknél pánikhangulattal jár együtt. A nyári szabadságolásokból visszatért munkatársaktól és partnerektől tömegével érkeznek az emailek „Fontos”, „Sürgős” jelölésekkel. A tanév kezdésbe szerintem bele se menjünk. Egy perc néma csönd minden szülőért, pedagógusért és persze diákért. Veletek vagyunk!

Tehát megérkezik a szeptember és vele együtt a túlterheltség érzése ami. . . hát elsöprő lehet! Függetlenül attól, hogy túl sokat vállalsz, irreális elvárásaid vannak, nem tervezed, vagy képtelen vagy feladni az irányítást – a túlterheltség hatással lehet rád mentálisan, fizikailag és érzelmileg is.

Összességében gátolja azt a képességed, hogy bármit elvégezz. Még jobban levertnek érzed magad és nem látod a kiutat.

Ha most így érzed, megértjük. Mindannyian túl sok tennivalóval, túl kevés idővel küzdünk és aggódunk, hogy soha nem fogjuk utolérni magunkat. Jó hírünk van!

Lehet, hogy sok minden van a válladon – de vannak konkrét dolgok, amelyeket megtehetsz annak érdekében, hogy ne érezd azt a nyomást, hogy mindent egyszerre kell elvégezned.

A kezdéshez vess egy pillantást a nagy egészre. Tedd fel magadnak a kérdést: Mivel töltöm az időmet? Hogyan szervezem meg a napjaimat? Mennyire tudok a prioritásaimra koncentrálni?

Ezután kövesd a 4 lépésből álló stratégiánkat, hogy minden egyes nap felülkerekedj a túlterheltség érzésen.

  1. Összpontosíts arra, amit ma kell megtenned

Emlékeztesd magad, hogy ember vagy, nem pöröghetsz az arcodon állandóan. . . és biztos, hogy a következő 24 órában nem pipálhatsz ki mindent az egész hetes/havi listádról. Vedd prioritásként azokat, amiket ma kell megtenned.

Hasznos stratégia, ha először végiggondolod, miért csinálod mindezt. Gondolj vissza személyes céljaidra és arra, hogy miért választottad őket. Emlékszel még az év elején felírt S.M.A.R.T célokra? – lapozz vissza a planallodban! Ez motiválhat vagy megmutathatja, mit kell eltávolítani a listádról.

Tehát ha most azonnal három ma elvégzendő dolgot kellene választanod, mik lennének azok? Ezek a legfontosabb prioritásaid. Írd be őket a terveződbe!

Minden más csak hab a tortán! Hozz létre egy reális teendőlistát az adott napra, amely tartalmazza ezeket a további elemeket. Írd melléjük a becsült elvégzéshez szükséges vagy rájuk szánt időt is. Ha nem jön ki a matek, mert nem fér bele 24 órába, akkor valami kerüljön át a következő napra!

  1. A kevésbé sürgős feladatok delegálása vagy késleltetése

Na jó, de mi lesz azokkal a feladatokkal, teendőkkel, amiket lehúztál az aznapi listáról?
3 lehetőséged van: delegálod, törlöd vagy késlelteted/elnapolod. Ez az egyik kulcsfontosságú stratégia, amelyet a „productivity experts”- hatékonysági szakértők mindenhol megosztanak. . . mert működik!

Légy őszinte magaddal! Mi az, amit csak te tehetsz meg és mit tehet meg a partnered, a munkatársad vagy a barátod? Mit lehet csak úgy kiütni a listáról?
A kulcs: megtartani és elengedni. Leírni könnyű, végig gondolni és kivitelezni nehéz. De megéri!

  1. Tarts szüneteket, amelyek lehetővé teszik az elmédnek az újrakezdést, felfrissülést

Nem számít, mennyi teendőd van, továbbra is túlterheltnek fogod érezni magad, ha nem szánsz időt magadra. Iktass be egy hosszú sétát a természetben. Olvass újra egy örök kedvencet. Ez a te életed, emlékszel? Szánj időt magadra!

Ne felejtsd el: a közösségi oldalak görgetése és a hírek figyelése nem számít kikapcsolásnak, feltöltődésnek! Az elmédnek valóban alaphelyzetbe kell állnia.

  1. Kérj segítséget – nem vagy egyedül!

Nem számít, mivel küzdesz, a partnereddel, közeli barátaiddal, családtagjaiddal, a főnököddel vagy akár egy életvezetési tanácsadóval beszélgetve könnyíthetsz magadon.

Őszintén szólva, sokan küzdünk a túlterheltség érzésével. Biztosan nem vagy egyedül. Amikor másokkal beszélgetünk, vagy segítséget kérünk, megoldások és új módszerek jelennek meg a probléma megoldásában. Néha csak egy egyszerű szívesség elfogadása vagy egy hallgató fül pontosan az, amire szükségünk van.

TETSZETT A CIKK? OSZD MEG BARÁTAIDDAL!